کد دعای فرج برای وبلاگ

مهر 89 - ♥ ♥ ♥ عشق در کائنات ☺
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
♥ ♥ ♥ عشق در کائنات ☺

نگاهی درست به عدد 13

با دیدن فیلم قلب یخی در قسمتی که در رابطه با عدد 13 صحبت کردند به این فکر افتادم که کمی از این عدد دفاع کنم زیرا خودم در روز 13 به دنیا آمده ام و بر خلاف نظر دیگران عدد 13 برایم کاملا مقدس است و دوستش دارم.

خلاصه مطالبی که در آن فیلم که بدان اشاره شد در این رابطه بود عدد 13 عدد مقدس یهودی ها برای مانسونه ها است و می گویند خوش یمن است.

با نگاه در عکس یک اسکناس یک دلاری در مییابیم چند 13 داریم:

 

 

13 تا ستاره

13 تا تیر

13 برگ زیتون

13خط روی پرچم آمریکا طراحی شده

و اما اون طرف یک دلاری:

هرمی است که 13 پله دارد که در انتها به یک چشم بزرگ میرسد که همان چشم جهان بین است و در واقع چشم جهان بین همان چشم دجّال است. جالب اینجاست که تا قبل از آمدن حضرت محمِّد(ص) کسی نمی دانست نشانه ی دجّال یک چشمی بودن آن است.

 

 

در مهر آمریکا که مریوط به 200 سال پیش از به وجود آمدن اسرائیل است اگر ستاره ها را بهم وصل کنیم پرچم اسرائیل درست میشود...

اما وارد بحث سیاسی نمیشویم به همان موضوع عدد 13 می پردازیم یه صورت کامل تر:

قدما اعتقاد داشتند که حاصل جمع 12+1 عددی نحس است هر گونه توجه وعمل به توصیه وحرف آنها این تصورات را به وجود خواهد آورد که حداقل در هفته دوم از ماه تولد فرزندی که همانا سیزدهمین روز از تولدش است باید والدین 24 ساعت بر خود بلرزند ودر انتظار حوادث وحشتناک باشندویا وقتی به سن 13 سالگی می رسد به مدت یک سال تمام نگران او باشند .

ویا در هنگام اجاره اتاق در هتل اتاقی که روی آن شماره 13 ثبت شده از اجاره آن خودداری کنیم به راستی در تاریخ چه اتفاقی در روز 13 افتاده است که شوم وترس آور بوده وداغ آن بر پیشانی عدد 13 نشسته است؟

با بررسی تاریخ وگذشته ایران شاید به خاطر کشته شدن ناصرالدین شاه در روز سیزده اردیبهشت باشد بعد از اینکه ناصرالدین شاه فرمان مشروطه را در سال 1324 شمسی (1285 خورشیدی) امضاء کرد قرار شد جشن پنجاهمین سال پادشاهی در 17 اردیبهشت برگزار شود از قضا در روز 13 اردیبهشت که پادشاه به زیارت شاه عبدالعظیم در ری رفت میرزا رضای کرمانی که با لباس زنانه به وی عریضه ای داد تا بخواند در حین خواندن عریضه فرصت را مغتنم شمرد وبا شلیک 3 گلوله او را کشت.

از طرفی در نزد اندیشمندان ریاضیدان نیز عدد13 بد قلق می باشد زیرا با کمی توجه ودقت می توان متوجه شد که عدد 12 قابلیت بخش پذیری بسیار بالایی دارد وبه پنج مقسوم کامل وچهار مقسوم با خارج قسمت غیر اصم وبدون باقیمانده قابل تقسیم است اما در مورد 13 این قابلیت ها بدقلق است.

واینچنین تفکراتی هر چند مبهم که علت آن در دست نیست در سایر کشورهای جهان نیز دیده شده از جمله در فرانسه اگر خانواده ای تعداد مسلمانانش به13 نفر برسد بر میزبان واجب می شود که تعداد مهمانان یا به 12 نفر تقلیل داده شود ویا به 14 نفر افزایش یابد.

در امریکا به جای عدد 13 می نویسند"12 Bis "یا 12 مکرر"

واما در سوئد اگر جمعه به سیزدهم بیفتد نحس است وباید منتظر رویدادهای غیر منتظره بود.

ودرسوئیس چون لئونهارد اویلر دانشمند ریاضیدان 13 فرزند داشت

 وفقط 5 نفر به سن نوجوانی رسیدند ودر نهایت 3 نفر باقیماندند بنابر

این این عدد را نحس می دانند

درباختر افغانستان به علت نحس بودن عدد 13 نخستین چهارشنبه

 سال را جشن می گیرند.

 در ایران نواحی کرمان نخستین شنبه سال نو را جشن می گیرند ودر استان سمنان در روز 14 فروردین جشن می گیرند.

گذشته از همه ی این طرز تفکرات به خاطر نحس بودن عدد 13 جا دارد به خوش یمنی این عدد هم اشاره داشته باشیم.

به نقل از سفرنامه ادوارد پولاک پزشک اتریشی ناصرالدین شاه ومعلم مدرسه دارالفنون در روز 13 فروردین زنان تهرانی به دشت وصحرا می روند وجشن می گیرند ویا به نقل از سفرنامه "مارنا شیل"همسر وزیر مختار بریتانیا زنان در روز 13 به باغ سفارتخانه بریتانیا می آمدند وبه جز باغبان ها هیچ مردی در آن جا نبود واین روز را جشن می گرفتند.

واما زنان هم میهن ارمنی ما در 13 ژانویه وزنان ارمنی اصفهان 13 ماه فوریه را جشن می گیرند.

در دیگر نواحی افغانستان به جز باختر آن روز سوم وگاها روز 13 فروردین را روز" نوروز زنان" می نامند.

در ایران در سنگسر ویا طبرستان ومازندران پسران جوان در این روز به نامزدهایشان هدیه پیشکش می کنند.

چه خوب است به جای پرورش این تفکرات واهی سعی در ارائه طرز تفکرات مثبت وارزشی بودن وارزشی نمودن ایده ها وافکار انسان ها باشیم.

در پایان آرزوی شادی برای همه ایرانیان در سرتاسر دنیا را دارم و روزگاری که پیوند دهنده سرشت پاک ونیک انسان ها به یکدیگر خواهد بود.

موفق باشید


نوشته شده در جمعه 89/7/30ساعت 2:44 عصر توسط ریحانه خدادادی | نظرات ( ) |

 

 

هنگام نشاط مسلمین آمده است       مسرور دل اهل یقسن آمده است

از دامن نجمه سرزده شمس شموس      میلاد اما هشنمین آمده است

به خودم افتخار می کنم که ایرانی هستم و در مرتبه ی بالاتر خدا را شاکرم که این افتخار غیر قابل توصیف را به من ارزانی کرد تا در جوار امام رضا زندگی کنم اما بدانید مسئولیت ما مشهدی ها بیشتر و آن دنیا بازخواست ما سخت تر است زیرا ادای حق همسایگی، آن هم همسایگیه چه اربابی که جانم به فدایش سلطان خراسان است کار هر کی نیست. متاسفانه نمکدان شکنی در مشهد بیداد می کند ....

اقا جون به درگاهت دست گدایی دراز می کنم و از من حقیر بگذر هر چه نمک خوردم نمکدان شکستم. ای ارباب وفا مددی مولا که جز تو یار و پناهی ندارم...

هر کس که پناهنده به این در گردد                  ایمن ز خظر بلطف داور گردد

یک عمر محال است که از کوی رضا                 با دست تهی گدای او بگردد

  شب ولادت امام رضا با خانواده میریم حرم مطهر اقا و برای همه ی کسانی که  از من حقیر التماس دعا داشتن دعا می کنم اما در پایان باید بگویم دوستای گلم محتاجیم به دعا و در این شبها اگر باران چشمانتان فروریخت کویر قلب ما را هم دعا کنید 

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/7/26ساعت 8:17 صبح توسط ریحانه خدادادی | نظرات ( ) |

پیش از اینها فکر می کردم

پیش از اینها فکر می کردم خدا
خانه ای دارد کنار ابرها
مثل قصر پادشاه قصه ها
خشتی از الماس و خشتی از طلا

پایه ها ی برجش از عاج و بلور
برسر تختی نشسته با غرور
ماه، برق کوچکی از تاج او
هر ستاره، پولکی از تاج او

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 89/7/24ساعت 11:51 صبح توسط ریحانه خدادادی | نظرات ( ) |

.: کپی برداری از مطالب *عشق در کائنات* فقط با ذکر منبع مجاز میباشد :.

Edit for armiss by : ~*~*~*ریحانه خدادادی*~*~*~