کد دعای فرج برای وبلاگ

آبان 90 - ♥ ♥ ♥ عشق در کائنات ☺
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
♥ ♥ ♥ عشق در کائنات ☺

در وصف غدیر چند غدیریه باید گفت تا آرامش جانمان را کفاف دهد چرا که نام «علی(ع)»، معبری از کویرستانِ دل تا ابرهای عاشق، می گشاید. «الغدیر»، کتاب عاشقان ولایتش و صد در صد امینی است که دستان کاوشگرِ استناد بر گنج های آن، مکرر بوسه زده اند .

تعظیم روز غدیر و برگزارى مراسم عید در آن از دیرباز شعار تشیع بوده است. به علاوه چون به موجب بعضى احادیث (زادالمعاد مجلسى، حدیث معلّى بن خنیس) روز غدیر مصادف با نوروز بوده شیعیان افغانستان و هند و پاکستان روز اول فروردین را به احترام روز غدیر عید مى‏گیرند. در مصر، خلفاى فاطمى عید غدیر را رسمیت دادند (المعزّالدّین للّه، حسن ابراهیم و طه شرف، ص 285). در ایران نیز از سال 907 ه.ق. که شاه اسماعیل صفوى به سلطنت رسید و مذهب تشیع را رسمیت و رواج داد تا به امروز عید غدیر از اعیاد رسمى کشورى است. در نجف هر سال در این روز مراسم باشکوهى در صحن علوى منعقد مى‏شود و رجال و علماى شیعه و سفراى بلاد اسلامى در آن حضور یافته، خطابه‏ها و قصاید غدیریه ایراد مى‏شود. در احساء و قطیف، که موطن شیعیان اثنا عشرى است، و در یمن، که شیعیان زیدى به‏سر مى‏برند، نیز روز غدیر با جشن و چراغانى برگزار مى‏شود و در مجامع مذهبى، حدیث غدیر روایت مى‏گردد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 90/8/23ساعت 1:32 عصر توسط ریحانه خدادادی | نظرات ( ) |

راه رفتن روی آب
راه رفتن روی آب همیشه برای مردم دنیا کار پیچیده‌ای بوده تا جایی که اگر کسی می‌توانست چنین کاری بکند و با وزن چند ده کیلویی‌اش روی آب راه برود – بدون اینکه آب از آب هم تکان بخورد-  انگار کاری کرده بود در حد و اندازه معجزه. اما اینکه کسی در قرن بیست و یکم، آن هم با آن سر و شکل امروزش، بخواهد پابرهنه روی آب قدم بردارد جای حرف زیادی دارد.

آنجل با ترفند راه رفتن روی آب خیلی از مردم عامه جهان را که عشق ژانگولر زدن دارند با خودش همراه کرد. گل سر سبد برنامه‌های اول مجموعه «مایندفریک» هم همین راه رفتن روی آب بود؛ کلیپی که در آن نشان می‌داد مرد جوان در حالی روی آب به آرامی قدم برمی‌دارد که یک عالم آدم بالغ و عاقل دور و برش در استخر دارند بی خیال شنا می‌کنند.

رازگشایی:
قاعده بازی آبکی کریس آنجل خیلی زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت فاش شد. کلیپ و عکس‌های زیادی که خبر از حقه ساده تردست جوان می‌داد و اینکه او به چه راحتی و فقط با کمک گرفتن از دو، سه لایه شیشه و یک فیلم‌بردار وفادار و چند نفری که همیشه از سیاهی لشکرهای او به حساب می‌آیند از خجالت هر چه شعبده‌باز و تردست دنیاست درآمده و برای مدت زیادی عالم و آدم را سر کار گذاشته بود. ماجرا ساده‌تر از این حرف‌هاست.

یک میز شیشه‌ای بسیار ظریف که البته از نمونه‌های دیگر محکم‌تر و سخت‌تر است و می‌تواند وزن 80 کیلویی آقای شعبده‌باز را تحمل کند  جوری در استخر قرار گرفته که با زاویه‌ای که فیلم‌بردار از آنجل نمایش می‌دهد به هیچ صورتی دیده نمی‌شود و آن قدر هم ظریف است که حتی در نمای بسته‌ای که از کف پای آنجل هم گرفته شده هیچ اثری از پیچ و تاب‌های جنس شیشه‌ای میز نیست!

کریس آنجل برای واقعی‌تر شدن ماجرا کارهای دیگری هم کرده؛ اینکه بعضی از قسمت‌های میز را باز نگه داشته تا هرازگاهی آنهایی که داشتند زیرآبی می‌رفتند سری بیرون بیاورند، نفسی بکشند، تشویقی کنند و دوباره به آب تنی‌شان ادامه بدهند!

 رمزگشایی از معروف‌ترین شعبده‌های کریس آنجل+ عکس

شعبده‌باز روی لایه‌ای از شیشه ظریف و محکم راه می‌رود.در حالی که همه تصور می‌کردند روی آب پا می‌گذارد

 رمزگشایی از معروف‌ترین شعبده‌های کریس آنجل+ عکس

میز شیشه‌ای آنقدر ظریف ساخته شده که به‌راحتی قابل دیدن نیست.


نوشته شده در یکشنبه 90/8/8ساعت 2:41 عصر توسط ریحانه خدادادی | نظرات ( ) |

7 آبان ماه مطابق با بیست و نهم اکتبر روز جهانی کوروش (سایرس دی) نام گذاری شده است که از دیر باز پارسیان، یهودیان، دوستداران حقوق بشر و هواداران اداره جهان به صورت ملل مشترک المنافع آن را گرامی می دارند و رعایت می کنند.
این روز به مناسبت تکمیل تصرف امپراتوری بابل به دست ارتش ایران (
اکتبر سال 539 پیش از میلاد) و پایان دوران ستمگری در دنیای باستان برقرار شده است . 2544 سال پیش در همین ماه اعلامیه تاریخی کوروش بزرگ در زمینه حقوق افراد و ملل انتشار یافته بود که نخستین سنگ بنای یک دولت مشترک المنافع جهانی و هر سازمان بین المللی بشمار می آید.

دستور دادم بدنم را بدون تابوت و بدون ومیایی به خاک بسپارند تا بدنم قسمتی از خاک ایران زمین شود

  ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 90/8/7ساعت 2:30 عصر توسط ریحانه خدادادی | نظرات ( ) |

.: کپی برداری از مطالب *عشق در کائنات* فقط با ذکر منبع مجاز میباشد :.

Edit for armiss by : ~*~*~*ریحانه خدادادی*~*~*~